10 Aralık 2015 Perşembe

Postcrossing'i bilmeyenler buraya!

Postcrossing ücretsiz bir kartpostal gönderme sitesi.



Adım adım başlayalım.

  1. Öncelikle şu siteden üye oluyorsunuz. Sitenin tamamı İngilizce.
  2. Bir fotoğraf, kişisel bilgileriniz ve nasıl kartlardan hoşlanırsınız (manzara, kedili köpekli ya da sanatsal vs) gibi bilgiler veriyorsunuz. Adres bilgilerinizi orada belirtilen düzende yazmanız çok önemli, sırf bu yüzden kart alamayabilirsiniz bile.
  3. Profiliniz tamam. Kart alabilmeniz için öncelikle sizin kart atmanız gerekiyor. Sol tarafta yer alan 'send a postcard' seçeneğine tıkladığınızda size rastgele bir ülkeden rastgele biri çıkıyor. İlk etapta sanırım 4 ya da 5 tane kart gönderebiliyorsunuz. 
  4. Kart göndereceğiniz kişiler belli oldu. Sıra geldi kartlarınızı almaya. Kartları almadan önce kişilerin profillerini inceleyip nasıl kartlardan hoşlandıklarına göre kartları satın alabilirsiniz ya da keyfinize göre bir şeyler de atabilirsiniz.
  5. Kartlara dilediğinizce yazdıktan sonra eğer zarfta gönderecekseniz-ki bazı kişiler hususi olarak zarfta istiyor-zarfın sağ alta köşesine alıcı bilgilerini kişilerin profillerinden yazıyorsunuz. Kendi adresinizi yazmak zorunda değilsiniz. 
  6. En önemli şey her kişinin profilinde yer alan "TR-....." şeklinde numaraların olduğu ibareyi zarfın ya da kartın üst tarafına sağ ya da sol köşeye yazmanız.
  7. İster kendiniz pul yapıştırarak meydanlardaki posta kutularına atabilir ya da postanaye giderek kartlarınızı dünyanın farklı yerlerine gönderebilirsiniz. 
  8. İlk kartlarınız yerlerine ulaştıktan sonra size de kart gelmeye başlıyor. İşin en keyifli kısmı da bu sanırım. 
Son gönderdiğim paketler. Ben artık zarfta gönderiyorum ve kart dışında buraya özgü birkaç şey de gönderiyorum, işi büyüttüm (:

Bana gelenler


Fotoğraf için bir minik üzgün ifade. Çünkü düzelmedi bir türlü böyle yüklendi. Başınızı azcık sağa eğip bakabilirsiniz ama (:

Japonya, Almanya, Hollanda, Amerika, Viyana ve Fransa'dan benim kartlarım. En sevdiğim ikisinden biri The New Yorker yazan Monet'li kart. Fransa'dan gelmişti. Kartın arkasına bahçesinden minik bir çiçek koyup bantlamış, çok hoşuma gitmişti (:

Diğeri de en alttaki pembe çiçekli. Japonya'dan. Bu kart zarfla gelmişti. İçinde bir Japon çayıyla hatta iki çay. Çok hoştu (:

İster zarfsız sadece kart gönderin, ister benim gibi bir paket hazırlayın. Ben Türk kahvesi gönderecektim ve normal zarfa sığmadığı için böyle paketlemiştim. Ama sadece kart gönderdiğim de çok oldu. Size kalmış bir durum yani tamamen.

Ben bu kart gönderme işini çok sevdim. İşten yorgun ve moralsiz çıkmışsınız mesela apartmana bir giriyorsunuz, "aa o da ne, posta kutunuzda zarflar". Birden yüzünüzde gülücükler açıyor tabi. Acaba bu sefer nereden diye bi heyecanla koştur koştur eve giriyorsunuz. Ben artık daha tadına varmaya çalışıyorum. Üzerimi değişiyorum, bi çay filan koyuyorum. Sonra koltuğa oturup açıyorum zarflarımı. Çok heyecanlı!

Ee, yılbaşı da geliyor. Arkadaşlarınıza, sevdiklerinize ve postcrossing sayesinde dünyanın bir ucuna kart göndermeye ve de almaya var mısınız (:

Benim en büyük isteğim bir gün o posta kutusunu açmak ve İzlanda'dan gelen bir kartla karşılaşmak.

Biraz da ekşi'den yorumlara bakmak istersiniz belki postcrossing ile ilgili.


3 yorum:

  1. Bu çoook güzel bir şeymiş yaaa :) bende bahsedeyim bloğumda bundan hiç haberim yoktu , yalnız adres konusu biraz endişelendirdi beni bilmediğin bi siteye adını soyadını adresini yazmak ne bileyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç korkmanıza gerek yok, bu uluslararası çapta güvenilir bir site. (:

      Sil
  2. Ben tam bir postcrossing aşığı oldum! ^^

    YanıtlaSil