8 Aralık 2015 Salı

Mildred Pierce dizisine dair izlenimlerim

Mildred Pierce. İlk başta bir isim gibi gelmiyor değil mi? Bana gelmemişti. Biricik Kate Winslet'ımızın başrolde oynadığı bu mini ve devamı olmayacak diziden bahsedicem sizlere.

Birilerine anlatırken "Ay çok güzel yaaa!" diye başlıyorum lafa. Aynısından buraya da bi tane.

Bu aralar güzel diziler izliyorum. Outlander'ı keşfedince Downton Abbey'i bırakıp ona sarmıştım. Bu diziye de başlayınca Outlander rafa kalktı azıcık.

Dizi HBO yapımı. Öncelikle şunu söylemekte fayda var bir kitap uyarlaması dizi. Amerikalı yazar James Mallahan Cain'in 1941 yılında aynı isimli kitabından uyarlanmış. Kitap, 1945 yılında filme çekilmiş ayrıca. Filmini de izlemek istiyorum dizi bitince. Merak!

Ben bu diziyi bi 5-6 ay öncesinden bir yerlerde görmüş ve hemen izlemeye karar vermiştim. Ancak bir şeyler oldu ve unuttum sanırım. Hafta sonu bir kitapçıda görünce hemen aldım. Şans bu ya bilgisayarın dvd kısmı çalışmıyor. Yılmadım kaliteli bir site buldum ve başladım izlemeye. Bkz. azimli olmak (:

Dvd'nin kapağında "Hepsine sahip olmak her şeyine malolacaktı." yazıyor. Aklıma direkt olarak Sevemedim Karagözlüm geldi. "Her şeye sahip olmak isteyen elindekini de kaybediyor." Nerden nereye.

Çok konuştum değil mi? Neyseki konuya geliyorum.


Dizi 1930'larda geçiyor, büyük eknomik krizin tam orta yerinde. Kate Winslet yani Mildred Pierce orta halli bir ev hanımı. Evli ve 2 kızı var. Tatlı mı tatlılar. Veda ve Ray. Turta, pasta yaparak satıyor Mildred, oradan belli miktarda bir gelir elde ediyor. Eşinin aldattığı ortaya çıkınca ayrılık, ardından parasızlık ve bir sürü şey. Bir cafede garson olarak çalışmaya başlıyor ve hayatında önemli bir dönüm noktası oluyor bu olay. Ve tabii aşk! Hayatına girenler oluyor ve bir adama aşık oluyor Mildred.

Ray, çok tatlı. Sürekli annesine "zırıldamayı kes anne" gibi komik sözler söylüyor. Veda ise tam tersi. Adeta bir minik kadın. Çok okuyor ve çok biliyor, doğal olarak annesiyle sürtüşmeleri kaçınılmaz oluyor.

Dizinin müzikleri çok keyifli. Jazz eşliğinde Mildred oradan oraya koşturuyor, çok şahane turtalar yapıyor kızlarıyla birlikte.

5 bölümcüğü var maalesef dizinin. Keşke daha uzun olsaydı, diye geçiriyorum içimden. Buna dizi demek pek doğru gelmiyor bana. 5 bölümlük bir film gibi çünkü.


Trailer


2 yorum: