5 Temmuz 2014 Cumartesi

Yeni ' Ay Savaşçısı' üzerine düşünceler bir ki...

Çocukluğumun biricik animesi Ay Savaşçısı'nı ne kadar sevdiğimi bilmeyen kalmamıştır herhalde. Bloğumdan da anlaşıldığı üzere en büyük fanlarından biriyim. Yeniden başlayacağını duyduğumdaki heyecanı da tahmin edersiniz. Ve bugün ilk bölüm yayımlandı. İlk bölümü henüz izlemişken sıcağı sıcağına yorumlarımı bırakıyorum.


  1. İsim değişikliği ile başlayalım. "Sailor Moon" oldu "Sailor Moon Crystal".
  2. Toplamda 5 sezon ve 200 bölümden oluşan animenin bu sezonu 26 bölüm sürecek ve 2 ayda bir yayımlanacak. Bu pek hoş olmadı tabii, 2 ay bir bölüm beklemek- ki 25 dakika sürüyor bir bölüm-. İsterseniz biriktirip izleyebilirsiniz ya da benim gibi sabırsızsanız ve de çok özlemişseniz dayanamayabilirsiniz.
  3. Bu sezon ilk sezonun manganın orjinaline uygun olarak yeniden çekimi olacak. İlk bölümde kemik olay örgüsü aynıydı fakat çizimler farklıydı ve yeni eklenen birtakım unsurlar da vardı. Bunlara birazdan değinicem.
  4. 5 sezon boyunca animede olay örgüsünün ilerleyişine göre mangadan farklılaşmalara gidilmişti. 26 bölümlük bu sezonda ise bire bir manganın aynısı çekiliyor. Ben mangayı okumadım ancak iki bölüm arasındaki farklara şöylece bir değinebilirim.
  5. Öncelikle teknolojinin gelişmesi paralelinde çizimler, renkler ve görüntüler epey farklı. İlk sezonun 1992-1993'te çekildiğini, yani aradaki 20 yıllık bir farkı göz önünde bulundurursak bu durum son derece normal.
  6. Jenerikle başlayalım. Eski jenerik Şeker Kız Candy tadında, daha bir çizgi film havasında. Yeni jenerik ise hem biraz daha romantik hem de daha hızlı, eğlenceli ve daha büyük bir yaş grubuna hitap ediyor gibi. Ben eski jeneriği de seviyordum ama yeni jenerik çok daha güzel!
  7. Çizimler mangadakiyle bire bir aynı yeni sezonda. Karakterlerin boyu daha uzun ve daha zayıflar. Eski  sezonda Usagi daha kilolu ve yuvarlak bir yüze sahipti. Şimdiki Usagi ise küçücük ve incecik bir yüze  sahip. Doğrusunu söylemek gerekirse ben eski Usagi'yi daha çok seviyordum. Neden diyeceksiniz      çünkü     karakterlerin görünüşleri ile birlikte hareketleri de değişmiş durumda. Eski Usagi'nin çizimleri  daha başarılıydı. Hareketleri daha büyük, sesiyle uyumlu ve daha komikti. Şimdiki Usagi'nin sesiyle      hareketleri arasında bit uyumsuzluk var. Aynı şımarık sese sahip ancak hareketleri daha olgun.  Mimikleri ve yüz ifadesi genel anlamda genç kız havasında. Halbuki ilk sezonun yeni baştan çekildiğini düşünürsek bu biraz saçma oluyor. Çünkü Usagi büyümüş filan değil, hala ortaokula gidiyor, 15 yaşlarında.
  8.  Öğrendiğim bir başka şey ise Mamoru ile ilgili. Animede Mamoru kırmızı gül atarak Usagi'yi düştüğü  zor durumdan, kötü savaşçılardan kurtarıyordu. Bu sadece animeye özgü bir durum, mangada böyle bir özelliğe sahip değil Mamoru.


Yeni sezonun ilk bölümünü şuradan izleyebilirsiniz. 

İyi hafta sonları :)

1 yorum:

  1. Ben eski animeyi daha çok seviyorum ve evet bende bir Ay Savaşçısı severim :)

    YanıtlaSil