19 Temmuz 2014 Cumartesi

Orphan Black dizisine dair yorumlar...

 Havalar sıcak, gündüzleri genelde bol bol okuyup, dizi izliyorum. Özellikle işten eve gelip yemeğimi yerken açıp sevdiğim bir diziden yeni bir bölüm izlemek en büyük keyiflerimden biri. En son Girls'i çok çok seve seve izliyordum ama o bitti. Arayışlarım sonucunda yeni dizilere başladım: True Detective, Penny Dreadful, Masters of Sex ve Orphan Black. Aralarında şu an en çok Orphan Black'i sevdim. Masters of Sex de epey iyi bir diziye benziyor.

Ben şimdi Orphan Black'den bahsedicem. Dizinin yönetmeni John Fawcett. Kanadalı. Dizi de Kanada'da geçiyor. Bilim kurgu, drama ve polisiye türlerinin karışımı bir dizi. Daha ilk saniyelerde bu diziyi seveceğimi anladım.


25-26 yaşlarında bir kız trende uyuyor. Sarah. Birden uyanıyor. İneceği durağa gelmiş. İniyor bir-iki etrafına bakıyor. Pek kimseler yok. Yalnızca bir kız. Arkası dönük. Klasik giyimli. Çantasını yere bırakıyor. Siyah topuklu ayakkabılarını çıkarıyor. Yana döndüğünde ağladığını görüyoruz. Bir anlık Sarah'ya bakıyor. Ama görmüyor ve kendini trenin altına atıp intihar ediyor. Kız Sarah'nın aynısı, ikizi gibi yani. Sarah şoka giriyor. Çantayı alıp kaçıyor.

Sarah, yıllar önce evlatlık verilmiş, ailesini tanımıyor. Küçük bir kızı var ve Felix adında eşcinsel bir üvey kardeşi. Kızı Bayan S. dedikleri bir kadınla yaşıyor.  Ben Felix'i çok sevdim. Bir kere çok eğlenceli ve iyi bir dost. Stüdyo gibi bir evde kalıyor, duvarlarda duvar yazıları renkli renkli. Zaten kendisi de rengarenk. Sabahlığı, intizamla taranmış saçları ve giyimi çok tatlı. Boş vakitlerinde yağlı boya resim yapıyor ve de Sarah'yla uğraşıyor. Sarah, sabıkalı, dolandırıcılık işine girmiş durumda ama tren istasyonunda yaşanan olayla hayatı pat diye değişiyor.

---Spoiler---

Ölen kişi Beth. Dedektif. Sarah, başına geleceklerden habersiz kendisinden daha zengin olan Beth'in yerine geçmeye karar veriyor. Geçiyor da. Ölen kişi Sarah sanılıyor. Tabi daha sonra Beth'in yerine geçtiği için de pişman oluyor. Çünkü Beth bir sivili öldürmüş yanlışlıkla. Kendini hiç tahmin etmediği bir durumda buluyor Sarah.. Çünkü Beth'in polis olduğunu da yerine geçtikten sonra öğreniyor. Beth'in bir de sevgilisi varmış Paul. Ve işyerinden ortağı Art. İnsanlar bazı şeylerden şüphelense de Sarah bir şekilde kotarıyor durumu. Ve sonrasında Rus kızıl kısa saçla Katja, futbol öğretmeni evli ve iki çocuğu olan Allison, doktora öğrencisi rastalı Cosima ve izlediğim son bölümde diziye katılan sarışın motorcu kız. Hepsi klonlar. Bir şekilde birbirleriyle tanışıyorlar ve en önemlisi de hangisi orjinal hangileri klon bunu bilmiyoruz. Dizinin belkemiğini de bu durum oluşturuyor zaten.

---Spoiler bitti.---

Dizinin soundtrak'i bana Fringe'i anımsattı. Ne çok severdim onu da. Bilim kurgu izlemeyi özlemişim. Kesinlikle çok keyifli ve sürükleyici bir dizi.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder