7 Temmuz 2014 Pazartesi

Yozgat Blues

Mahmut Fazıl Coşkun'un ikinci uzun metrajlı filmi. İlk filmi pek sevdiğimiz Uzak İhtimal biliyorsunuz. Film 2013 yapımı. Oyuncular arasında Ercan Kesal, Ayça Damgacı, Tansu Biçer, Nadir Sarıbacak gibi isimler var.

Filmin ismi ve afişi pek güzel. Ben filmi beğendim. Biraz Zeki Demirkubuz filmleri tadında,biraz Yeşim Ustaoğlu ve yenilerden Seren Yüce. Bu film de bir taşra hikayesi, bir sıkışmışlık öyküsü. Sanki ne yapılsa o kadar iyi olmayacaktır ama hayat devam eder ya bir şekilde film boyunca bunu hissettim.

Filmde müzisyen Yavuz ve öğrencisi Neşe'nin hikayesi anlatılıyor. İstanbul'dan Yozgat'a yolculukları, oradan adım atılan yeni bir hayat, yeni insanlar. Bu insanlardan biri de berber Sabri ve şehrin her türlü kültürel etkinliğinden sorumlu Kamil. Yavuz ve Neşe bir otelde kalırlar ve birlikte bir gazinoda müzik yaparlar. Günleri böyle geçerken birbirlerini daha iyi tanımaya başlarlar.

Benim filmde en sevdiğim karakterlerden biri Kamil oldu. Radyocu, şiir dinletileri yapıyor, aynı zamanda da roman yazıyor. Yavuz ve Neşe'yi çok seviyor, onları dinlemeye gidiyor. Neşe'yle birlikte yeni projeler yapıyorlar. Kendini alttan alta övüşü, burada kültürel her şey benden sorulur tavrı hoşuma gitti. Bu sahneler boyunca gülümsedim.

Uzak İhtimal filminde gördüğümüz içte kalan hisler, söylenememiş sözler ve farklı yönlere giden hayatların bir benzerini de bu filmde görüyoruz. Mahmut Fazıl Coşkun bu üslubu seviyor anlaşılan.  Fazla laf, fazla hareketten ziyade daha sade, sakin diyaloglar.  Ercan Kesal ve Ayça Damgacı'nın oyunculuklarını da epey beğendim.

Filmin trailer'ına şuradan bakabilirsiniz.İşte bu da Yavuz ve Neşe'nin film boyunca söyledikleri şarkı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder