29 Haziran 2014 Pazar

Yaz Okuma Şenliği'ni duydunuz mu?

Bu şenlik sayesinde keşfettiğim bir blog Pinuccia'nın Kitapları. Düzenlediği 5. kitap şenliğiymiş. Ben ilk kez bir okuma şenliğine katılıyorum. Kuralları ve kategorileriyle çok eğlenceli bir şey olacağa benziyor. İlgili şenliğin yazısına, kurallara, kategorilere vs. şuradan bakabilirsiniz.

Benim okuma listem ise şöyle:

1. İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap.
          
Güzel Yaz- Cesare Pavese

2. Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.

Yaratık- John Fowles

3. Bir şiir kitabı.

Deli Kızın Türküsü- Gülten Akın

4. Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.

Benim Adım Kırmızı- Orhan Pamuk

5. Fransız edebiyatından bir kitap.

Şeyler- Georges Perec

6. Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.

Lujin Savunması- Vladimir Nabokov

7. Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.

Gece- Bilge Karasu

8. Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.

Kaiken- Jean- Cristophe Grange

9. Bir aşk romanı.

Günlerin Köpüğü- Boris Vian

10. Yabancı dilde bir kitap.

Harry Potter and the Sorcerer's Stone- J.K. Rowling

11. Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız 4 yazardan birer kitap. Yazarlardan ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Büyülenme- Hermann Broch
Mülksüzler- Ursula K. Le Guin
Sevgi Soysal- Tante Rosa
Heba- Hasan Ali Toptaş
 

Aslında daha fazla kategori var. Benim okumayı seçtiğim kategoriler ve kitaplar bunlar. Şenlik, 21 Haziran'da başlamış ve 21 Eylül'de bitiyor. Şenliğe istediğiniz zaman katılabiliyorsunuz ve istediğiniz kategorilerde seçtiğiniz kitapları okuyorsunuz. Yani bütün kategorilerde kitap okuyacaksınız diye bir kaide yok. 

Tüm kitap kurtlarına bol okumalı bir yaz dilerim :)
deeed

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder