29 Ekim 2013 Salı

American Horror Story

Korku türünü oldum olası çok sevmişimdir. Hem korkan hem de izlemek için meraktan ölenlerdenim yani. Bu diziye de  ilk nerede görüp başlama kararı aldım hatırlamıyorum ama  Dizimag'den dizi araştırırken buldum sanıyorum.

Şu an güncel olarak devam ettiğini söyleyeyim öncelikle dizinin ve de 3. sezonunda. Her sezon  farklı bir konu üzerinden ilerliyor ve farklı mekanlarda geçiyor, yani sezonlar birbirinin devamı değil; fakat arada yeni oyuncular dahil olsa ya da birileri ayrılsa da kemik oyuncu kadrosu değişmiyor.

İlk sezonun ismi American Horror Story: Murder House (her sezonda dizinin ismindeki alt başlık değişiyor konusuna göre). Klasik bir perili ev hikayesi diyebiliriz ilk sezon için, günümüzde geçiyor. Boston'dan Los Angeles'a taşınan Harmon ailesi ve 15 yaşlarındaki kızları Violet'in yeni komşularıyla tanışmaları ve evde yaşadıkları esrarengiz olaylar konu ediliyor.  Çokça işlenen bir konu bu elbette, çok fazla perili ev hikayeli film vardır.Fakat dizinin çekimleri, görüntüler ve de oyunculuklar gayet başarılı olduğundan kendini bu klişeden sıyırmış diyebilirim. Violet karakterini çok sevmiştim bu sezonda 3. sezonda da var aynı oyuncu, ismini hatırlayamadım şu an.


İkinci sezon American Horror Story: Asylum. 1964 yılında bir akıl hastanesinde geçiyor. Tesisi kuran bir rahip, yöneticisi birkaç rahibe, bir psikiyatrist ve bir bilim adamı dizinin baş karakterleri. Kimisi gerçekten hasta kimisi de bir şekilde oraya kapatılmış insanlara yapılan muameleler çarpık bir sistemle ilerleyen tesis kurallarıyla birleşince içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Hani sonunda "yok artık nasıl olur bu, o kişi bu kişi miymiş" gibi tepkiler verdiğimiz filmler vardır ya aynen öyle. Filmler diyorum çünkü bu tarz başka bir dizi izlemedim. En sevdiğim sezon bu sezondu benim.


Üçüncü sezondan da izlediğim kadarıyla bahsedeyim. Bu sezonun ismi American Horror Story: Coven. Şu an'a kadar 3 bölüm yayımlandı. Bu sezon da günümüzde geçiyor fakat geçmişten bazı karakterler de  var. Adından anlaşılacağı üzere bir cadı hikayesi işleniyor bu sezonda. Cadı konulu her şeyi çok sevdiğimden, bu sezonun konusu ayrı bir mutlu etmişti beni. Görgü okulu dedikleri bir evde yaşayan ve her birinin ayrı bir doğaüstü gücü olan cadıların yaşamları anlatılıyor. Şu an gayet güzel ilerliyor bu sezon da, ben sevdim açıkçası.



Dizide sevdiğim şeyler ise genel olarak şöyle:
  • Korku türü zor bir tür şu açıdan; eğer yeterince iyi işlenmezse korkutmuyor sadece güldürüyor. Ve de bu anlamda seyretmek için bir şeyler bulmak da gayet güç bence. Bir şey izlemeye başlıyorsunuz korku türü adı altında, sonra pat bir şey oluyor "Ne saçma!" diye geçiriyorsunuz içinizden ve soğuyorsunuz izlediğiniz o şey her ne ise dizi ya da film. American Horror Story bana hiçbir an yaşatmadı bu anlamda, son derece esrarengiz ve korkutucu.
  • Dizi drama/korku olarak geçiyor,yani salt korkutmaya yönelik bir dizi değil. Ayrıca özellikle 2. ve 3. sezonda ırk teması ve azınlık hakları gibi konulara da değiniliyor.
  • İçeriği hakkında şunu da söylemeliyim. Dizi sürekli korkunç sahnelerle ilerlemiyor. Her an "ay oradan ne çıkacak acaba" diye tetikte olmuyorsunuz. Aşk, aile ilişkileri ve diğer başka şeyler de konuya dahil oluyor. 
  • Oyunculardan en sevdiklerim Evan Peters, Jessica Lange ve Taissa Farmiga (1. sezondaki Violet)
  • Ayrıca dizinin jeneriklerinden bahsetmesem olmaz. Her sezonun jenerikleri birbirinden güzel ve es geçilmemiş, son derece özen gösterilmiş.Ama geceleri izliyorsanız ve de yalnızsanız jenerikleri izlemeseniz de olur.

İlgilenene keyifli seyirler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder