27 Mart 2015 Cuma

Nasıl daha çok kitap okuruz?

Evet. Bence mühim bir konu bu. Özellikle benim gibi bu aralar tembel tembel hareket ediyor, bahar yorgunluğu denen şeyi yaşıyorsanız ve doğru düzgün kitap okuyamıyorsanız.

Ben şu anki halimi değil normal yaşantımın sürdüğü günler üzerinden bir program yapıcam.

Yeni mezun olmuş/işsiz ya da ev hanımı grubunu bunun dışında tutuyorum. Benim programım çalışan ya da okuyan bir insan üzerinden ilerleyecek.



  • 08:00'de iş başı yapan birini ele alalım. 
06:00 = Uyanıp güne başlama. 
07:00 = Duş ve hazırlık.
07:30 = Kahvaltı ve evden çıkış.
Burada kitap okumayı hangi araya sıkıştırabiliriz? Şu anki programda yarım saat önce uyanılabilir ya da en azından yolda okunarak bu boşluk doldurulabilir. 

  • 08:00-17:00 = İş
Ben akademisyen grubuna dahil olduğumdan mütevellit çok şanslıyım okuma konusunda. Çünkü zaten sürekli okuyorum. Ancak bunlar akademik okumalar tabi. Araya keyfime göre bir şeyler sığdırmayı da ihmal etmiyorum tabi. Öğle arasında 1 saatlik dilimde okunabilir eğer bir arkadaş grubuyla yemeğe çıkmıyorsanız. Ben genelde 2. gruba dahil oluyorum. Ama kitabınızı alıp -eğer bir de denize yakın bir işiniz varsa- yalnızlığın da tadını çıkararak yemeğinizi beklerken ve yedikten sonra çayınız/kahvenizle kitap keyfi yapabilirsiniz.

  • 17:00-18:00 = Yol. Hemen kitabınızı açıp yol boyunca okuyabilirsiniz. Yolunuzun uzunluğuna göre değişir tabi okuma süreniz. Ya da iş çıkışı kalabalık bir toplu taşımaya denk geldiyseniz ayakta kalabilir ve okuyamayabilirsiniz. Ayakta okuyanlar da görmüyor değilim kimi zaman. Ben yapamıyorum maalesef ama yapanları tebrik ediyorum.

  • 18:00-20:00 = Yemek vakti.
Yalnız yaşayanlara sesleniyorum özellikle haydi mutfağa! Yalnız yaşamanın şöyle güzel bir yanı var aslında. "Aman ya bugün bir şeyler atıştırayım, yemek yapmasam da olur" ya da "Daha acıkmadım sonra yerim" gibi yaklaşımları rahatlıkla sergileyebiliyorsunuz. Ama siz yine de şöyle güzelce yemeğinizi yapın, öğün atlamayın derim ben. Bu süreçte yemek pişerken mutfak masanızda bir gözünüz ocakta bir gözünüz kitabınızda olabilir. Şöyle bir şey de yapabiliriz. Aynı anda 2-3 kitap okuyanlardansanız siz de daha çerezlik kitabımızı bu esnada okuyabiliriz. 

  • En önemli dilime geldik. Bütün gün işte yorulmuşuz. Şöyle ayaklarımızı uzatıp televizyon keyfi yapalım dimi. Kafamıza takmadan, pasif durumda kalarak ekranda gördüklerimizle günün yorgunluğunu atalım; sonra da uyuyakalıp hop ertesi gün. İşte bunu yapmıyoruz. Ne yapıyoruz peki? Tabii isteyen "banane kardeşim ben bütün gün yorulmuşum Survivor izlicem" diyebilir. O zaman ona elveda diyoruz ve daha çok kitap okumak isteyenler olarak yolumuza devam ediyoruz. 

  • Ortalama 12:00'da yatağa giren bir insanı düşünürsek elimizde 4 saatlik bir zaman dilimi var. Bu zaman zarfında 2 saat kitap okuyabilir, bir film izleyebilir ve yatabilirsiniz. Arkadaşlarınızla dışarı çıkıp 1 saat kitap okuyup uyuyabilirsiniz. Sevdiğiniz diğer şeylere vakit ayırıp ya da yalnızca boşboş uzanıp tavanı izleyebilir ve 1 saat kitap okuyabilirsiniz. Tercih sizin yani bizim.


  • Sanılmasın ki ben böyle yapıyorum ve size de öneriler veriyorum. Bu biraz da kendim için hazırladığım bir program. 

  • Haftasonları uzun bir zaman dilimi olduğu için biraz kişinin kendisinin karar vermesi gerek diye düşünüyorum. Bu biraz da kişinin günde kaş sayfa okumaya karar verdiğiyle ilgili bir şey. Günde kaç sayfa okuduğunuz ise başka bir yazının konusu olsun.


Sevgiler (:


2 yorum:

  1. Tüm bunların yanında doğru kitap seçimi çok çok önemli. Öyle kitaplarım oldu ki , uykusuz kaldım ama okudum ve yine öyle kitaplar çıktı ki karşıma tv izledim ama açıp okumadım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle bir durum da var tabi, belki birden fazla kitabı aynı anda okuyarak ruh halimize uygun olanı seçebiliriz o an.

      Sil