29 Mart 2015 Pazar

Bu filmi izleyin: Mommy

İZLEYİN. Emir kipi gibi oldu biraz ama :) Ben bir şeyi sevince herkese değil ama bunu anlayabilecek ve sevecek olanlara direk "bak şöyle bi film izledim, süper şöyle böyle" diye dil döküp izletenlerdenim. Burada da bloğumu okuyan değerli arkadaşlara bunu yapıcam. ^^

Öncelikle bir şaşkınlığımı ifade etmek istiyorum izninizle. Xavier Dolan ismini duydunuz mu? Diyelim duydunuz sizce kaç yaşındadır? Ben bu insanı böyle 50'lerinde falan bir amca sanıyordum. Neden böyle bir algım varmış hiç bilmiyorum ama öyle sanmışım. Kendisi benimle aynı yaştaymış. 1989 doğumlu. Çok şaşırdım. Aynı zamanda da aktör imiş. İşte Xavier Dolan:


adeta bir beybifeys

Filmin yönetmeni bu arkadaşımız. Diğer filmlerine de bakıcam. Kanadalı. Diğer oyuncular Anne Dorval, Suzanne Clement ve Antoine-Olivier Pilon. 2014 yılında çekilmiş film.




Steve isimli 16-17 yaşlarında bir ergenimiz var filmde. Babası 3 yıl önce vefat etmiş. Her şeye ters ters cevap veren, abuk sabuk tepkileri olan, kendini kanıtlamaya çalışan tipik bir profil çiziyor. Ancak alışık olduğumuzdan biraz daha farklı Steve. İnsanlara ve çevreye zarar verme eğilimi var, anarşist bir karaktere sahip diyebiliriz. Bir kantini ateşe verdiği ve küçük bir çocuğa zararı dokunduğu için ıslahevinde. Annesi onu oradan çıkarıyor ve evlerine getiriyor. Böylece de hikaye başlıyor. 

Anne Diane ise apayrı biri. Salkım saçak, ağzında sürekli sakız, röfleli saçları, taşlı tuşlu kot pantolonları. Yalnız, tabii etrafında ondan hoşlananlar, sarkıntılık edenler oluyor. Arada çevirmenlik yapsa da genelde işsiz.


Annesi de oğlu da aykırı tipler olunca siz düşünün o ev ortamını. Annesi aşağıda son ses müzik, oğlu yukarıda. Steve her şeye küfretme halinde. Çok geçmeden araları bozulmaya başlıyor. Steve'in öfke kontrolü problemi var. Bir gün Diane karşı komşuları Kyla'dan yardım istiyor ve o da hikayeye dahil oluyor. Filmin devamında bu üçlünün aralarındaki bağlılığı-kavgaları; tutkulu ilişkilerini izliyoruz. Kyla bir öğretmen ancak ara vermiş. Konuşamama problemi var. Steve, ilgisiz anne ve babasının yerine ona yardımcı olan, bir şeyler öğreten Kyla'yla iletişimini arttırıyor gün geçtikçe.



Film 134 dakika. Fransızca. Bireyin özgür olma isteği, maddi olarak sıkışıp kalmışlık ancak bunun yanında samimi diyaloglar, arkadaşlıklar...

Trailer da şuradaymış:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder