27 Ocak 2014 Pazartesi

Kitapları yarıda bırakmalı mı bırakmamalı mı?

Önceden bu konuya yaklaşımı katı olan ben yavaş yavaş yumuşamaya başladım.

Bu konuda 2 grup var elimizde. Bir kere başlanmış kitabı ne olursa olsun bitirme taraftarı olanlar ve sıkılınca bırakabilenler. Ben ilk grupta oldum hep. Çok nadir o anki ruh halime hiç uymayan bir kitap olduğunda yarım bırakmışımdır.

Bu aralar da elimde evirip çevirdiğim, zorla okumaya çalıştığım Mahur Beste var. Bir türlü ilerlemiyor kitap, ben de zorla alıp birkaç parça okuyup geri bırakıyorum. "Olsun, yine de okuyup bitirmeliyim." diyorum.
Tabii bunda bir önceki okuduğum kitabın sürükleyiciliğinin de etkisi var. Bir de epey Osmanlıca kelimeler içerdiğinden yoruyor bir noktadan sonra.

Belki farklı bir zaman diliminde başlasaydım daha farklı düşünürdüm bilmiyorum. Özetle bazen bazı kitaplarla olmuyor, olamıyor. Tat almadan, sırf yarım bırakmamak adına okumak da pek kimseye faydası olmayan bir durum. 

Böyle olunca çok zorlamamak başka bir kitaba başlamak gerek diye düşünüyorum artık. 
Ben yine de bitirme alışkanlığımdan kolay kolay vazgeçemem tabi ama en azından bu kitabı bırakmakla başlayabilirim.

2 yorum:

  1. Ben de bırakmıyordum başlanan kitap bitsin diyordum ama insanı yoran bir durum o. Sıkılınca kitabı eline alasın gelmiyor ve daha az okumana sebep oluyor. Her şey bir yana hayat kısa bu kısıtlı vakitte iyi ya da kötü mutlu olacağın şeyleri okumak varken neden stres yapıp kendini zorlayasın ki :) benim fikrim böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hayat kısa ve zaten bütün kitapları okuyamayacağımıza göre sevdiklerimize yönelmek en iyisi dediğiniz gibi :)

      Sil